چینی یدک
جستجو کردن
جستجو کردن

مقایسه جک s3 و s5

مقایسه جک s3 و s5

فهرست مطالب این مقاله

مقایسه جک s3 و s5 در انتخاب این خودرو بسیار حائز اهمیت است ،جک یا همان جی اِی سی (JAC) که نام کامل JAC Motors یکی از قدیمی‌ترین کمپانی‌های خودروسازی چینی محسوب میشود که از سال1964 میلادی شروع به فعالیت کرده است. در گذشته عمده تولید این شرکت خودروهای تجاری و کامیون‌ها بود؛ اما با گذشت زمان این کمپانی خودروهای کراس‌اوور، شاسیبلند و سدان را نیز در دسته تولیدات خود قرارداده است. این شرکت محصولات جدید خود را به کشورهایی مانند ایران صادر می‌کند.

جک S3 و جک S5 که در این مقاله قصد داریم تفاوت آن را از چند نظر بررسی کنیم، جزو پرطرفدارترین محصولات این شرکت چینی در بازار کشورمان محسوب میشوند.

محصولات پیشنهادی : لوازم یدکی خودروهای جک

جک S3 که از نظر ظاهر تقریبا کوچک‌تر است جک S5 شناخته میشود، از سال 1396 تاکنون در بازار ایران حضور دارد. جک S5 حضور قدیمی‌تر نسبت به جک S3 دارد و تقریبا به سال 1394 برمی‌گردد. جک S5 فقط در ابتدا به صورت مدل دنده دستی به بازار عرضه شد، اما از سال 1395 نمونه اتوماتیک آن نیز به سبد محصولات کرمان موتور اضافه شد. اگر شما هم می‌خواهید تفاوت‌های بین جک S3 با S5 رابدانید و مشخصات فنی و امکانت تجهزیاتی آن را با هم مقایسه کنید لطفا تا پایان مقاله با چین یدک محمد همراه باشید.

مقایسه جک s3 و s5 از نظر طراحی

در زمینه طراحی ظاهری و کابین نشان میدهد که علیرغم تفاوت‌هایی که وجود دارد، این دو خودرو شباهت‌های فراوانی با یکدیگر دارند. ابعاد شیشه جلویی جک S3 بسیار بزرگ به‌نظر میرسد و با سایر اجزای بدنه هماهنگی چندانی ندارد؛ سپر ساده و خطوط کم‌عمق در ظاهر جک S3 باعث کاهش شلوغی و زیبایی بیشتر در این خودرو شده‌است.

اما از طرفی جک S5 از طراحی جذاب‌تری برخوردار است و در طراحی نمایظاهری از خطوط حجم‌دهنده بیشتری  استفاده شده‌است؛ همچنین میان اجزای نمای ظاهری جک S5 هماهنگی بیشتری قابل مشاهده است. درواقع نمای ظاهری جک S5 در مقایسه با جک S3 برای اغلب افراد رضایتبخش باشد.

از نظر ابعاد عرض جک S5، 7.5 سانتیمتر عریض‌تر از جک S3 است و از نظر طولی هم حدود 10.5 سانتیمتر طویل‌تر از جک S3 است، اما ارتفاع هر دو خودرو به یک اندازه است. از نظر فاصله محو‌رها نیز جک S3 حدود 8.5 سانتیمتر از جک S5 کوتاه‌تر است، به همین دلیل ابعاد کابین و صندوق جک S3 در مقایسه با جک S5 بسیار کوچک‌تر است.

تفاوت‌های جک S3با S5

در طراحی داخلی نیز هر دو خودرو کاملا مشابه هم هستند؛ این به دلیل متریال استفاده شده در هر دو خودرو است که از نوع مرغوب و قابل‌ قبولی استفاده شده است. با توجه به بررسی طراحی داخلی جک S3 با جک S5این موضوع قابل مشاهده است که در طراحی فضای داخلی این دو خودرو از سبک کاملا یکسانی استفاده شده است.

جک S3 کلیدهای کمتری در قسمت مرکزی داشبورد دارد و نسبت‌به جک S5از فضای ساده‌تری برخوردار است؛ این موضوع در قسمت پایین داشبورد بیشتر ‌از سایر بخش‌ها قابل مشاهده است.

در خصوص صندلی‌های جک S3 لازم به ذکر است که از سایز استانداردی برخوردار نیست و افراد سنگین وزن احتمالا روی صندلی‌های جلو چندان راحت نخواهند بود. در قسمت عقب خودرو جک S3 این مشکل به طور مشابه وجود دارد؛ به‌طوری که اگر سه سرنشین بزرگسال در این قسمت کنار هم بنشینند، نفر وسطی به‌هیج وجه راحت نخواهد بود. به عبارت دیگر جک S3بیشتر یک خودرو 4 سرنشین محسوب میشود. در نتیجه اگر خانواده ‌پرجمعیت‌تری دارید، توصیه میشود که خرید جک s5 را در اولویت قرار دهید.

کلام آخر :

با توجه به بررسی تفاوت‌های جک S3با S5 ، هر کدام از قطعات خودروهای گفته شده در وب‌سایت چین یدک محمد را به صورت آنلاین سفارش داده و دریافت کنید.

با ما همراه باشید تا در مقاله بعد در خصوص تفاوت‌های دیگر این دو خودرو صحبت کنیم.

 

خودرو j3 جک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *