طبق در ماشین چه نقشی دارد | JAC J3
طبق چپ جک جی 3 سیستم تعلیق خودرو سیستمی از ضربه ها، فنرها و اتصالات زیر بدنه خودرو است که شاسی را به چرخ ها متصل می کند.
هدف آن پشتیبانی از وزن وسیله نقلیه و کنترل کیفیت سواری، توانایی های هندلینگ و دینامیک کلی آن در حین حرکت است.
طبق چپ جک جی 3
جک جی 3 طبق که تقریباً در تمام سیستمهای تعلیق جادهای یافت میشوند، در محور جلو در هر یک از دو چرخ جلو قرار دارند.
طبق فولاد و آهن استحکام، استحکام و توانایی مقاومت در برابر آسیب را ارائه می دهند.
جنس طبق آلومینیوم ریخته گری برای کاربردهای سبک تر در نظر گرفته شده است.
طبق چپ جک جی 3 معمولاً به شکل A، L یا جناغی شکل هستند، اما طراحی ها از خودرو به وسیله نقلیه بر اساس هندسه تعلیق متفاوت است.
این قطعات دارای نقاط اتصال در هر انتها برای اتصال بند فرمان چرخ به قاب خودرو هستند.
در قاب یا بدنه، طبق چپ جک توسط پیچ و مهره و بوش به یک لولا متصل می شود. هنگامی که طبق با چرخ ها بالا و پایین می رود، این بوش ها
از تماس فلز روی فلز محافظت می کنند. بوش ها همچنین صدای کلی، لرزش و سختی (NVH) را کاهش می دهند و در عین حال کیفیت سواری
خودرو را نرم تر و راحت تر می کنند.
طبق JAC J3
در انتهای بند فرمان، طبق jac از طریق مفصل توپی متصل می شود تا حرکت صاف چرخ در همه جهات را امکان پذیر کند. مفصل توپی
به بند فرمان اجازه می دهد تا بچرخد و به چرخ ها این امکان را می دهد که در حین حرکت خودرو بچرخند.
بسیاری از خودروها دارای یک طبق بالا و پایین برای هر چرخ جلو هستند که به بالاترین و پایین ترین نقاط بند انگشت فرمان متصل می شود.
این معماری مونتاژ قابل توجهی را ایجاد می کند و کنترل و ثبات چرخ را متعادل می کند.
با این حال، استثناهایی برای داشتن طرح طبق ها بالا/پایین معمولی وجود دارد. وسایل نقلیه با سیستم تعلیق نوع مک فرسون تنها دارای
طبق پایینی خواهند بود و یک استارت جایگزین طبق بالایی خواهد شد. برخی از خودروها با سیستم تعلیق عقب مستقل ممکن است
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.